U: 
P: 
  pamatuj si mě
Registrace
2535 odběratelů...
kornzone.pl
Metalshop.cz
the.switch



8 online (0 reg.)
135 dnes
20203340 pgviews

  Nový remix od Korn   -  11.07.2015 v 08:19 hod.

Je libo nový výtvor od Korn v podobě remixu songu "Bitch Better Have My Money" od Rihanny? Co na to říkáte?

Přidal: rammmann
komentáře: [ 8 ]  odeslat e-mailem


  Metal Hammer   -  24.06.2015 v 11:54 hod.

kornrow: V novém čísle časopisu Metal Hammer je rozhovor s Jonem a Munkym, ve kterém vzpomínají na tvorbu první desky. Díky tomu si tak můžeme projít všechny písničky z dnes již kultovní nahrávky...

BLIND
Zrození legendy, jeden z nejlepších otvíráků

Munky: Ten riff pochází z Jonovi předchozí kapely, SexArt. Spolu s Headem jsme je viděli hrát v nějaké malém klubu a ten riff nám přišel dost dobrej - bylo to v jiném ladění, ale pořád to bylo tvrdý. Znělo to tak nově; něco, co jsem předtím neslyšel. Myslím, že to byl Ross, kdo navrhl, abychom to použili, překopali...demo verze byla neuvěřitelně tvrdá. Řekli jsme si, že tohle musí jít na desku.

Jon: Když se moje první kapela rozpadla, zeptal jsem se Ryana (Ryan Shuck), který se připojil k Orgy, jestli si ten song můžu nechat. Stejně jsme to celý předělali. A co se týče textu? Nemám vůbec zdání, brácho! Byl to prostý proud myšlenek; bylo to šílenství. Tuším, že je to o tom být slepý k realitě; blokovat ty sračky, který nechcete vidět a slyšet. Po každý, když to začneme hrát a vidím jak na to reagují lidi, tak je to neskutečný. Metaláci ten song milují.

BALL TONGUE
Scat, hip hop, disharmonické sedmistrunky...zvuk budoucnosti. Jonathan tento song nahrál ve studiu jeho otce, když byl sjetý speedem.

Jon: Když jsme se přestěhovali na Huntington Beach, nacvičovali jsme v Anaheimu, na místě zvaném Underground Chicken Sound. Majitel nám poté začal dělat managera. Tehdy jsme brali hodně speedu, ale když to s tím přehnal, tak začal mít křeče nebo co a jeho jazyk natekl v jeho puse. Na to jsme reagovali, že dostává "ball tongue..."

Munky: Jeho jazyk mu zamrzl e nemohl mluvit. Začal vydávat zvuky. Bylo to zvláštní, teď je to sranda! Tenhle song má zabijáckej riff: byl to jeden z prvních, kde jsme s Headem použili kytarové "zavolej-a-odpověz" a vyšlo to skvěle.

Jon: Když jsme podepsali kontrakt a získali jsme skutečný management, tak to Ball Tongue nesl těžce a bylo mi to nepříjemný, protože to byl pro mě skoro bratr, ale museli jsme se odstřihnout. Tohle je taková pocta těm dnům.

NEED TO
I hate you (Why are you taken?) zpívá JD v jeho příběhu o neopětované lásce

Munky: Vzpomínám si, že Fieldy a David na tomhle pracovali ve zkušebně a bylo to vážně super a funky, s Headem jsme k tomu přidali pár neladících akordů. Na vytváření songů od základu je vždycky něco vzrušujícího a tenhle vyšel naprosto parádně.

Jon: Vzpomínáte si na kapelu Human Waste Project? No, tenhle song je o jejich zpěvačce, Aimee Echo. Nikdo to neví, ale můžete to otisknout. Byli jsme tehdy dobří přátelé, ale nikdo to nezašlo dál...ale byla v tom jiskra. Nemyslím si, že jsem ji to někdy řekl, ale teď už to asi zjistí...

CLOWN
Jonathan útočí na netolerantnost a předsudky maloměsta. Klip připomíná jeho vzpomínky na šikanu ze střední školy

Munky: S Headem jsme napsali ten hlavní riff v bytě našeho souseda v Huntington Beach, když jsme byli naprosto sjetý: byli jsme vzhůru celou noc a sjížděli se. Nevím, jestli nám drogy otevřeli mysl, ale určitě nás dohnali až k našem limitům a posunuli naše hranice toho, jak jsme slyšeli zvuky v našich hlavách.

Jon: Vzpomínám si na tu show, která inspirovala ten text. Hráli jsme v klubu v San Diegu a nějakej starej pankáč pořád křičel: "Nejste z HB (Huntington Beach), jste z Bakersfieldu!" Mně bylo u prdele odkud jsme. Pak se mi pokusil dát pěstí, přiskočil Ball Tongue, srazil ho k zemi; pak ho odnesli. Vytáhli ho z klubu a po půlce setu vidím, jak stojí vzadu a paří na naši hudbu. To vám přesně řekne, jakým klaunem byl.

DIVINE
Špinavý, valící se riff doplňuje děsivý Jonathanův text; fantasie o o odplatě vycházející z posedlosti

Munky: Tohle byl jeden z prvních songů, které jsme napsali v Underground Chicken Sound. Robert Trujillo přišel do studia, protože jsme nad ním uvažovali, že by nám první album produkoval a řekl: "Zapracujeme na jednom songu a uvidíme, jak to půjde." tak jsme vybrali tenhle. Na konec nám to album neprodukoval, ale líbili se nám jeho nápady, struktura Divine zůstala stejná od toho dne, kdy jsme na tom pracovali s ním.

Jon: Song je o sadismu a stalkingu. Je to vážně temný song o tom, jak tu dívku psychicky mučím. Byl jsem tím známý...na tomhle albu jsem vypustil hodně démonů.

FAGET
První opravdu ústa otvírající song, ve kterém Jonathan zpívá o homofóbní šikaně, díky které prožil ten nepříjemné dospívání

Munky: Když to lidé poprvé slyšeli, bývalo to: "Sakra!" Je to trochu jako RATM na steroidech. Někdy se prostě lidem musí říct, ať jdou do prdele.

Jon: Když jsem vyrůstal, byl jsem New Romantic. Mou oblíbenou kapelou byl Duran Duran, takže jsem nosil make-up a dlouhá trička. V Bakersfieldu - ve farmářském městě - byla spousta machírků, které to pobuřovalo. Nesčetněkrát mi nakopali zadek a říkali mi "teplouši". Nebyl jsem gay, ale dostalo se to do bodu, kdy jsem začal přemýšlet, jestli jím opravdu nejsem a akorát to nevím. Dost mě to zkurvilo a musel jsem se toho zbavit. Ještě teď je to příjemné to ze sebe vyřvat. Šikana není věc, kterou by lidé měli jen tak akceptovat, je to svinstvo a doufám, že tenhle song někomu pomohl. Po každé to prožívám znovu. Je to moje terapie.

SHOOTS AND LADDERS
Dudy, říkanky, atonální riffy...žádná jiná kapela na světě v roce 1994 nezněla takto

Munky: Jonathan je úžasný hráč na dudy, když jsme ho poprvé slyšeli, věděli jsme, že to musíme dostat na desku. Věděli jsme, že AC/DC to udělali, tak jsme se pokusili kolem toho vystavět song. Ten nám taky vnukl nápad pro obal alba: dětské říkanky, ale víte, že v nich je skrytý temný podtext, vychází z nich monstrum...

Jon: Myslím, že jsem byl trochu mimo, když jsem to psal, hledal jsem skryté ďábly v pokaženém dětském světě. Temné významy za některými říkankami, se kterými jsme vyrostli. Vždyť Ring A Ring O' Rosesis je o černém moru, což je dost zvrhlý. A teď vidím obrovský nařáchlý chlápky, jak to zpívají na našich koncertech. Což je ještě divnější.

PREDICTABLE
Jedna z hudebně nejtvrdších písniček na albu, s depresivním textem

Munky: Tohle je jeden z nejvíce metalových songů na albu; riff mi trochu připomíná Panteru a Alice In Chains. Vzpomínám si, že mi přišlo zajímavé začít s jednoduchým riffem na jednu strunu bez zkreslení. Pak to přijde a praští vás to přes hlavu. Je to skvělý song, ale ne jeden z mých oblíbených.

Jon: Je to o tom, že jsem znuděný se životem, být ve sračkách a říkat si, že to stojí za hovno. Celá deska je neuvěřitelně temná a vychází z temného místa. Vytvářet ji byla zábava, ale když se k tomu vracím, přináší to ty temné vzpomínky jako připomínku těch časů.

FAKE
Jeden z nejméně oslavovaných songů, částečně inspirovaný šikanou, kterou Jon zažíval od Fieldyho

Jon: Je to o falešných lidech...z části také o tom, co mi dělával Fieldy. Stále tu jsou spousty falešných lidí, hlavně v branži, ale už je mi to jedno - držím se od nich dál, nejsou v mém životě. Ale když je vám 23, tak je to těžší pochopit, proč se někdo chová takovým způsobem.

Munky: Napsali jsme to v San Diegu, na lodi. Hráli jsme v San Diegu a můj táta tam měl malý houseboat, takže jsme tam zůstali a samozřejmě pařili celou noc. Ale také jsme tam vymysleli většinu riffů. Jeden z mých oblíbených songů, protože má v sobě tolik částí, které ale znějí skvěle, když se zahrají správně.

LIES
Více sebemrskačství od Jona

Munky: Vždy jsem miloval, jak Fieldy a David uvažovali jinak, když slyšeli věci, které jsme s Headem napsali. Když jsme dělali na tomhle, řekli nám: "Uděláme něco, co zničí stereo v autě, značka se bude klepat." Chtěli téměř hip hopovej beat a líbilo se mi, s čím přišli. Ne vždy jsme věděli, co děláme a to je na tom myslím právě krásné.

Jon: Tohle je hlavně o lhaní sám sobě, o svých problémech, ale také o lžích od ostatních lidí. Tehdy jsem promrhal spoustu času a energie tím, že jsem neřešil svoje problémy, ale když jste mladí, tak ne vždy máte odvahu, postavit se tomu čelem.

HELMET IN THE BUSH
Pokřivená industriální temnota, inspirovaná drogami

Munky: Tohle jsme složili na konci, na malém drum machine. Byl to hlavně Jon, Head a Ross. Byl jsem jeden den pryč, a poté mi pustili tohle. Byl jsem z toho unesený a chtěl jsem k tomu rychle přidat i svoje nápady.

Jon: Tohle je o starém dobrém metamfetaminu - o tom, že ho máte tolik, že váš penis je tak malý, že vypadá jako helma v křoví! Vzpomínám si, že se lidé mohli posrat, že děláme něco elektronického, ale myslím, že to uneslo zkoušku času. Po nahrání alba jsem ještě tři týdny bral meth, ale pak jsem s tím seknul a už se k tomu nevrátil. Došlo mi, že mám problém a pokud nepřestanu, tak mě to zabije.

DADDY
Nejutrápenější, nejsyrovější a nejnepříjemnější song, uzavírající album pláčem Jonathana

Jon: Je to zkurvenej song. O zneužívání, samozřejmě. Ne ze strany mých rodičů, ale ze strany chůvy a bohužel ty jizvy přetrvávají. Ten song jsme museli udělat.

Munky: Věděli jsme, o čem to je a chtěli jsme pro Jona vytvořit děsivý a tvrdý základ, díky čemuž by mohl otevřít tato zákoutí. Když jsme to nahrávali, tak si to Jon prožil celé znova a vzpomínám si, že Ross nám říkal, ať pořád pokračujeme, když se tam rozplakal. Posledních několik minut jsme jenom improvizovali. Bál jsem se, že nám na to nevystačí páska a taky že jo. Doslova 30 vteřin po konci toho songu. Je to děsivý.

Jon: Ve studiu jsem z toho doslova zešílel a nevěděl jsem, že to Ross všechno nahrává, dokud jsem se po pár dnech nevrátil do studia a neposlechl si to. Ani to jsem nedokázal. Musel jsem to naposlouchat před touhle tour a i teď je to pro mě těžký. Způsobilo mi to hodně bolesti v životě, ale stojí to za to dát jiným lidem sílu a pomoci jim s podobnými osudy. Myslím, že rodina, kterou máme, starající se jeden o druhého je kouzelné, proto to stále dělám. Peníze a velký dům jsou super, ale opravdovou výplatou je štěstí lidí. Vím, že to zní trapně a vůbec ne rock'n'rollově, ale je mi to u prdele. Jsem starej a můžu si říkat co chci.

Přidal: rammmann
komentáře: [ 3 ]  odeslat e-mailem


  Hellfest 2015 stream   -  20.06.2015 v 10:29 hod.

kornrow: Dlouho žádná novinka, že? Poslední koncert se odehrál 2. května a teprve dnes tour pokračuje na belgickém festivalu Graspop, krom toho se nic podstatného neudálo.

To se změní zítra, kdy Korn vystoupí na Hellfestu, který bude vysílán živě. A má tam zaznít kompletní debutové album na jeho oslavu. Kompletní rozpis je zde.

Nuclear Assault 17:40
Cavalera Conspiracy 18:35
Epica 19:40
Limp Bizkit 20:45
In Flames 22:05
Korn 23:10

Přidal: rammmann
komentáře: [ 12 ]  odeslat e-mailem


  Nové album   -  20.05.2015 v 16:53 hod.

kornrow: Krátké video s Munkym, kde nám poví něco o svých dredech a taky zmíní to, že začínají pracovat na novém albu. Snad se brzy dočkáme dalších informací.

Přidal: rammmann
komentáře: [ 0 ]  odeslat e-mailem


  You Can Hear Me   -  15.05.2015 v 08:25 hod.

kornrow: Jonathan zveřejnil ukázku svého nového songu "You Can Hear Me", který složil pomocí Zen Studia od Antelope Audio.

Přidal: rammmann
komentáře: [ 4 ]  odeslat e-mailem


  Korn20 - Helmet in the Bush   -  15.05.2015 v 08:23 hod.

Další video k výročí 20 let od vydání debutové desky...

Přidal: rammmann
komentáře: [ 0 ]  odeslat e-mailem


  Korn20 - Faget   -  13.04.2015 v 19:38 hod.

Přidal: rammmann
komentáře: [ 4 ]  odeslat e-mailem


  Jonathan hodnotí Korn alba   -  26.03.2015 v 23:41 hod.

noisey.vice.com: Jonathan nám seřadil všechna alba Korn podle jeho oblíbenosti. Souhlasíte s ním?

11. TALITM
Takže nejprve o tomto albu. Vzpomínám si, že Head také říkal, že je to pravděpodobně nejhorší album Korn.
Velkou část této desky jsme napsali na tour v Evropě. Bylo to první album, které jsme si produkovali sami a nahráli jsme ho u mě doma. Head na tom byl v té době opravdu špatně a my jsme se snažili napodobit to, co jsme udělali u Untouchables, ale nějak to nefungovalo. Pořád si myslím, že je to dobrá deska, je tam několik opravdu super pecek a občas si to poslechnu, ale jo, je to moje nejmíň oblíbený.

Mělo to v té době i nějaké dobré chvilky?
Byla zábava si to produkovat. Zažili jsme spoustu zábavy u mě doma spolu s Frankem Filipettim, bavilo nás to, byl to zábavný proces. Ale v té době jsme prostě neuvažovali správně. K téhle desce necítím spojení.

10. KORN III: RWYA
Vzpomínám si, že o této desce se mluvilo jako o vašem "návratu ke kořenům", hlavně když u toho byl Ross Robinson. Jak šlo nahrávání?
Korn III bylo kurevsky těžký. Bylo to drsný, právě tehdy přišel Ross a začal mě mučit. Já ho miluju, ale on takhle prostě pracuje. Bylo to hodně zvláštní album na vytvoření a určitě hodně bolestivý, dělal spoustu hnusnejch věcí, takže jo. Nahráli jsme to na páskách a pak hodili do Pro Tools, ale jenom jsme to tam sestříhali. Byl to návrat ke starýmu stylu nahrávání desek, bez nějakých omezení a click track. Ale myslím, že to bylo vynucený a Ross nás nutil do věcí, který byly až příliš zastaralý, zdálo se to zbytečný, snažit se zachytit duch '94 v '09. Nepřeneslo se to, i když jsme se snažili a ta deska je dobrá.

Umím si představit, jak to muselo být složité vrátit se do let, kdy jsi byl mladší.
Jo. Dostal jsem se do bodu, kdy jsem se naučil jak se vyrovnat s mými problémy a mou hudbou, ale Ross to všechno vzal na šílenou úroveň, kde mi to vadilo. Ale to album je skvělý. Lidi to z toho cítili.

09. Untitled
Vybavuji si, že stejně jako na SYOTOS pracoval na této desce produkční tým okolo The Matrix, ale v průběhu nahrávání projekt opustili.
Když jsme dělali tuhle desku, tak to bylo zvláštní. Znovu s námi pracoval The Matrix a měli jsme i Atticuse Rosse. Taky Davida Lestera a Terry Bozzio bubnoval, nějaký bicí jsem taky nahrál já. Bylo to šílený, myslím, že je to úžasná deska a pořád ji poslouchám, asi je to náš "nejumělečtější" počin, ale myslím, že máme lepší desky.

Jo, Korn vytvářející atmosférický zvuky byly super a zároveň zvláštní.
Byly jsme na nějakým zvláštním tripu. (smích) Byla to naše hodně, hodně experimentální deska. Ale pořád ji mám rád, nechápejte mě špatně.

08. Life is Peachy
Nebudu lhát, pro mnoho lidí je tohle ta pravá Korn deska, takže je zvláštní ji vidět takhle nízko.
Je to skvělá deska. Mám ji rád, je to zabiják, ale byla uspěchaná. Nahráli jsme první album a vyjeli jsme na 18 měsíců na tour, potom jsme museli pospíchat, abychom nahráli desku a rychle zase vyjeli ven. Jsou tam skvělý songy, "A.D.I.D.A.S." tam je, "Wicked" byl skvělej a byla to druhá deska s Rossem, což bylo super. Ale jo, uspěchaná, velmi syrová, ale pořád je to nářez. Když vyšla, tak jsem měl děsnej strach. Ale byl to úspěch.

Zdá se, že na vás byl tenkrát vyvinut obrovský tlak, aby se vydělalo na úspěchu první desky. Bylo to na vás znát?
Jo, určitě. Neměli jsme dost času, bylo to šílený, museli jsme to rychle sfouknout. Na nějaký tlak si vzpomínám, ale byl jsem dost v prdeli. Tenkrát jsem ještě chlastal. (smích)

07. SYOTOS
Vím, že ten song není přímo z téhle desky, ale vzpomínám si, když jsem v osmý třídě nechal od DJ zahrál "Word Up", byl to obrovský úspěch, když vám zahráli song od Korn.
Úžasný! (smích) To je super.

Ale přesto, že nepochází z této desky, zdá se, že tady někdy proběhla změna. Vaše songy začali být více přijatelné pro širší publikum než dříve. Jaký byl váš cíl, když jste začali nahrávat?
Chtěli jsme pracovat jinak, zkusit něco jiného, vždy jsme chtěli experimentovat. Tak nás napadlo, že budeme mít pracovní tým. Seženeme několik pop textařů, co se tak může kurva stát? Nezmění zvuk, ale mohou přijít s něčím novým. Takže jsme tam měli The Matrix a vzniklo z toho několik super věcí. Bylo to hned poté, co Head odešel, takže jenom tím jsme byli úplně vyděšení. Munky byl několik týdnů ve studiu a skládal riffy. Scott z nich složil písničky a nahráli je, poté pracovali na melodických linkách spolu s Lauren, byl to úplně odlišný způsob psaní desky, což jsme přesně chtěli, chtěli jsme experimentovat, zkoušet různé věci. Vypadalo to, že se nám to vyplatilo, jo, bylo to trošku popovější, ale nemyslím si, že to byl špatný směr. Vyslechli jsme si od lidí všemožný poznámky, ale my jsme umělci, takže děláme to, co děláme.

06. Paradigm Shift
Takže nejnovější deska, na které se vrátil Head, ale pořád na ní jsou některé prvky dubstepu. Jaké bylo to znovu-spojení na této desce a při psaní těch písniček?
Bylo to úžasný, člověče. Během skládání jsem tam nebyl, protože jsem si procházel peklem v podobě odvykačky, srovnat si svoje mentální věci. Byl jsem na práškách moc dlouho a když jsem s nimi přestal, tak mi začalo jebat. Musíte si předrátovat mozek. Takže jsem byl úplně mimo. Ale byl jsem šťastný, že je Head zpátky a snažil jsem si urovnat svoje problémy a svůj život. Nebylo to jako bych byl závislý na drogách, ale byl jsem na předepsaných lécích tak dlouho, že bylo načase se jich zbavit. Pokud na nich jste příliš dlouho, zůstane vám to do konce života. A chtěl jsem tu desku udělat s pár prvky z Path of Totality, posunout to zase dál. Je to opravdu jedna z mých oblíbených desek.

Jo, "Hater", který vyšel později, měl v sobě spoustu energie, kterou lidé zbožňovali.
Správně, to vyšlo na druhém vydání, které jsme dodělali, když jsme se vrátili z tour. Myslím, že "Hater" je jako "Faget" roku 2014. V době první desky lidé slyšeli, že jsou buzíci a teplouši, tehdy ještě nebyl pojem "hater." Byla to šikana a podobný sračky. Takže je to něco, s čím se můžou propojit jako tenkrát s "Faget." Dotklo se to tolika lidí, kteří si prošli podobnými sračkami. Bylo to poprvé, co jsem napsal něco povzbuzujícího, pozitivní Korn song.

Chceš psát i další pozitivní věci? Většina materiálu Korn pochází z traumat nebo bolesti, je těžké v tom stále pokračovat?
Ty jsi člověk, já jsem člověk, vždycky se dějou nějaký svinstva, tak to prostě je. Já akorát používám svou hudbu, abych se s tím vyrovnal. Většinou mě inspiruje něco temného a naprosto otřesného. (smích) A sračky se valí dál, nikdy to nepřestane.

05. Issues
Připadá mi jako by tato deska byla přímou reakcí na Follow the Leader. Tehdy jste byli obrovští a tohle album bylo tak nasrané, vzdalo se několika hip-hopových prvků z Follow the Leader.
Nějaké tam jsou, ale pracovali jsme s jiným producentem, Brendenem O'Brienem a zrovna jsme se vrátili z obrovských arén, kam nás dostal Follow the Leader. Vzpomínám si, že jsem na něm pracoval opravdu tvrdě, bylo to koncepční album, protože to bylo moje první střízlivé album. Bojoval jsem se šílenými návaly paniky a závratí. Udělal jsem z toho koncepční album o sobě, jak procházím šílenstvím a sračkami. Takže jsme tam nahráli ty všemožný mezi-songy a vzniklo tohle šílenství a je to jedno z mých nejoblíbenějších.

Pro mě je to asi nejoblíbenější deska, každý song je tak přesný a promyšlený, dokonce i mimo singlové věci jako "Trash" jsou tak nádherné a tvrdé.
To byla krása té desky. Brendan povídá: "Nepotřebujete tuhle část," dělal věci tak jednoduše, zbytečně nad věcmi složitě nepřemýšlel. Všechno to do sebe zapadlo a lidé se do té nahrávky mohli hned vcítit, protože ty songy byly tak prosté. To se mi na Brendanovi líbilo, prostě povídá: "OK, to je dobrý, ale musíme dál! Jaká je další část?" Udělal to tak jednoduché a citlivé.

04. Follow the Leader
V téhle době jste byli tou největší kapelou na světě. Vyhráli jste dokonce Grammy. Jaké to bylo být Korn v '98?
Bláznivý, brácho. To nahrávání mě málem zabilo. Náš rozpočet na chlast...utratili jsme asi $60,000 za alkohol při nahrávání. (smích) Poslední deska, na které jsem byl na šrot a bylo to šílený. Nejprve jsme začali a napsali "Freak on a Leash", "Got the Life" a další věci ve zkušebně v Gardenia nebo tak nějak. Všechno jsme to udělali my a pořád za námi chodili různí producenti a snažili se nám vnutit jejich sračky, skončili jsme se Steve Thompsonem. Vybrali jsme jeho, protože si opravdu udělal domácí úkoly a přišel do studia s pár bednama Coors Light. A díky tomu získal tu práci. (smích). Na konec jsme teda přišli do studia se Stevem, je to super chlap, ale prostě to nefungovalo. Takže se do toho pustil náš technik Toby Wright a protáhl nás vším. Byla to první deska bez Rosse. Bez něj by sice nikdy nevznikla, ale on je na ty syrový a emocionální sračky. Taky to mám rád a oceňuju to, ale bylo na čase, abychom nahráli taky něco jinýho. A vyplatilo se to, vyplatilo.

Jak jste vnímali spojení s dalšími kapelami nu-metalu, jako byli například Limp Bizkit. Brali jste to, že jste součástí něčeho nebo to bylo jenom šílneství?
Jo, ta věc ohledně nu-metalu. Je vtipný, jak s tou sračkou přišli, protože když jsme se poprvé objevili, nikdo nevěděl, co s námi. Rád bych našel toho, kdo přišel s tímhle výrazem, nu-metal. Když jsme začínali, byli jsme na tour s různými kapelami, od No Doubr, Pennywise, Cadillac Trance, Sick of It All po KMFDM, všechno možný. Tak konečně přišli s tím "nu-metalem" a každý se toho chytil Nerozuměl jsem tomu, nikdy mě ani nenapadlo brát nás jako metal. Jo, jsme tvrdí a máme podladěné kytary, ale metal je pro mě něco jako Judas Priest a Iron Maiden, to je metal. Já nás vždy bral jako funkovou kapelu, funky groovy. Vždycky jsem proti tomu pojmu bojoval. Pak přišli Limp Bizkit a vzali jsme je na tour, taky další kapely, vznikla celá scéna, která se pak spojila v podobě Family Values Tour.

A ještě jednu otázku; "All In The Family", jaké to bylo nahrávat, protože je to naprosto šílené?
Je to nejhloupější song, který Korn udělali. (smích) Tohle vám udělají drogy a chlast. (smích)

03. Path of Totality
Opravdu by mě zajímalo, který dubstepový song jsi slyšel jako první?
Pravděpodobně něco od Excision.

Úžasný. Jo, slyšet "Shambala 2008" a věci, který dělá teď je neuvěřitelný. Myslel jsem, že se mi obrátí pokoj, když jsem si to poprvé pustil.
Naprosto. Vlastnoručně vytvořil svůj vlastní žánr dubstepu. Když to bylo v Londýně, bylo to více "dubby", více reggae a naprosto jiné. Ale tenhle člověk to vzal a udělal z toho metal. Když jsem to poprvé slyšel, hned to ve mě kliklo, jak spojíme tyhle dvě věci. Protože to bylo to nejtvrdší, co jsem v životě slyšel. Takže jsem to ukázal Munkymu a on na to: "Jo, zmixujeme to a uvidíme, co z toho vznikne." První člověk, kterému jsem zavolal byl Sonny Moore, Skrillex a zeptal jsem se, jestli by neměl zájem. Původně to mělo být jenom EP, on zrovna vydal Scary Monsters and Nice Sprites a to bylo neuvěřitelně tvrdý. Pamatuju si na něj z From First to Last, kde se mnou dělal rozhovor pro Revolver a vybral mě jako svého oblíbeného zpěváka. Tak jsem mu zavolal, udělali jsme pár songů a mě došlo: "Musíme pokračovat dál s více producenty." Takže mi sehnal Kill The Noise, Excision, Datsik, Downlink, Noisia. Pak ještě John z Feed Me, říkají mu Spore, s tím jeho starým drum and bass. A bylo to super, protože to jsem dříve zbožňoval. DJoval jsem hip-hop, ale více mě brala elektronika. Experimentovali jsme, chtěli jsme spojit tyhle dva světy. Nevěděli jsme, jestli to bude fungovat nebo ne, ale pracovali jsme na něčem novém a svěžím a pořád je to jedna z mých oblíbených desek.

Jo, u Paradigm Shift, které přišlo potom, bylo vidět, že vám to dodalo čerstvý vzduch do kapely.
Naprosto. Protože rock byl unavenej, potřebovali jsme něco nového, trochu to obměnit. Chceme být lídry, nikoliv následovníky. Vždycky riskujeme a experimentujeme s nějakými šílenostmi. Hodně kapel se toho bojí.

02. Untouchables
Tak jaké to bylo u této desky. Vím, že to stálo spousty peněz.
Předcházelo tomu Issues a chtěli jsme udělat úžasnou desku. Proto jsme sehnali Michaela Beinhorna a jeho vizí bylo, udělat perfektní rockovou desku, kterou už nikdy nikdo nenahraje. Untouchables nás stálo 4 miliony dolarů, dělali jsme věci, který už nikdo nezopakuje. Chtěl jsem o té desce udělat dokument. Utratili jsme spousty prachů, jenom měsíc se pracovalo na zvuku bicích. Bylo tam 50 mikrofonů, které se různě testovaly. Zabralo to dva roky, čtyři miliony a byla to první nahrávka v 96k sample rate, takže to bylo něco, co nikdo předtím neudělal. Bylo to šílenství. Normálně mi moje party zaberou tak měsíc nebo dva týdny, ale tady to zabralo skoro šest měsíců. Beinhorn mi prostě někdy řekl: "Jdi domů, tvůj hlas není v pohodě." Bylo to směšný, co jsme všechno dělali. Nedokážu vysvětlit, jak šílený a vědecký to bylo. Do dnešního dne, když to pustím na velkým systému, tak je to ta nejhutněji znějící, nejtvrdší deska Korn. Byl to vrchol všechno v Korn. Stále nevěřím tomu, kolik to vzalo práce. Hodně. (smích).

01. Korn
Tohle je začátek všeho.
Jo, tahle deska změnila všechno. V té době nebylo v rocku nic nového nebo jiného, celé to stagnovalo. A pak přišli kluci z Bakersfieldu s hutným zvukem, mým křikem a emocemi, všemi těmi šílenými věcmi. To album bylo velmi temný, neuvědomil jsem si jak moc temný až do té doby, když jsme ho teď začali hrát. Změnilo to všechno, člověče, neříkám to proto, že jsem byl v kapele, ale viděl jsem chodit děcka v tom oblečení, metaláky v Adidasu. Bylo to kurevsky šílený, nikdy nás nenapadlo, že se to takhle odpálí a budu tady za 20 let sedět a mluvit o tom.

Nevím proč, ale myslím si, že tuhle desku mohli udělat jenom ti kluci z Bakersfieldu. Byli jste hodinu cesty od Los Angeles, měli jste tam ten vliv hip-hopu a hardcoru. A v malém městě vždycky vzniká něco nového s využitím okolních prvků.
Naprosto. To se přesně dělo. Měl jsem rád hip-hop, Freddie měl rád hip-hop, James a Head zase metal a všechno se to spojilo. Nikdo jiný by s tím nepřišel. V Bakersfieldu jste byli buď závislý na drogách, nebo jste někoho zbouchnuli a museli jste si shánět práci. Neměli jste tam kam vyrazit, takže jediné co vám zbylo byla hudba. Můj táta měl hudební obchod a nahrávací studio, tím jsem se do toho dostal.
Když jste tu desku psali, přišlo vám, že děláte něco nového?
No jasně, všichni jsme to cítili, akorát jsme tomu nerozuměli nebo nevěděli, jak k tomu přistoupí lidé. Byl to můj zkurvenej život, o čem jsme emočně přemýšlel, pak ten zvuk a groove, všechno se to spojilo a vzniklo z toho něco magického. Lidé z toho něco cítili, měnilo je to. To dělá dobrá hudba. Je to nejčistší forma umění na této planetě. Lidé z celého světa se spojují díky jejich lásce k hudbě. Všichni můžeme říct, že ji milujeme. Je to ta nejúžasnější forma umění a já ji zbožňuju.
Korn mají ve své kariéře spousty změn a otoček. Je to zvláštní přemýšlet nad vaší diskografií nebo je vzrušující přemýšlet, co bude dál?
Nemůžu se dočkat nové desky. Já to budu dělat do té doby, dokud budu moct. Takový už prostě jsem, miluju hudbu tak moc. Udělám další deset alb, kurva. (smích) Nikdy před tím neuteču. Nevím, s kým jsem vyjebal nebo jakého psa jsem nakopl, ale mě se pořád budou dít špatný věci. Vždycky mám dost paliva. (smích) Vidím, jak to pomáhá dětem a miluju psaní textů a to, jak to působí na lidi. Není to o penězích nebo o slávě, už ne. Je to o tom, vidět raněné a zničené lidi, kterým nějakým způsobem pomáhá naše hudba. Proto tu pořád jsem.

Přidal: rammmann
komentáře: [ 24 ]  odeslat e-mailem


  Brooklyn Bowl, Las Vegas, NV, USA   -  14.03.2015 v 09:35 hod.
Přidal: rammmann
komentáře: [ 21 ]  odeslat e-mailem


  Debut se blíží   -  13.03.2015 v 09:38 hod.

Již dnes se v Las Vegas odehraje první koncert, na kterém zazní první deska v celé své kráse! Zítra se tedy můžeme těšit na první ohlasy a hlavně videa...

Přidal: rammmann
komentáře: [ 0 ]  odeslat e-mailem


  • stránkování:  328 327 326 325 324 323 322 321 320 319      »